Betingelser

Betingelser for brug af Coverbox

Nedenstående betingelser er for enhver tid gældende ved benyttelse af service hos Coverbox.
Coverbox er berettiget til at ændre betingelserne uden varsel, men de vil altid være at finde på www.coverbox.dk eller til udlevering i en af butikkerne.

Betingelser vedrørende reparation

Hvis du ønsker at indlevere din enhed til reparation hos Coverbox, findes der to muligheder.

Du kan besøge vores butik i enten Køge eller Næstved, hvor du kan indlevere din enhed personligt. Inden vi påbegynder reparationen, skal du oplyse dine kontaktinformationer, en udførlig fejlbeskrivelse, hvad du ønsker repareret, samt kode til at låse enheden op til testning.

Ved indlevering i butikken, vil det altid blive aftalt, hvor meget reparationen koster. Hvis der findes flere fejl under reparationen, vil Coverbox altid kontakte dig for accept af yderligere reparationer inden reparationen påbegyndes, hvilket ligeledes er gældende ved diagnose.

Den anden mulighed er at sende din enhed til Coverbox. Da du er selv ansvarlig for forsendelsen, anbefaler vi altid at sende din enhed med pakkepost, således du er forsikret og kan spore pakken via Track & Trace.

Ved indsendte enheder, repareres udelukkende de skader, der står beskrevet i følgebrevet, og andre reparationer vil kun blive udført med din accept.

Efter endt reparation, vil tilsendte enheder blive sendt retur til afsenderadressen, medmindre andet er aftalt. Coverbox sender altid med pakkepost, og rettidig levering forudsætter, at distributøren overholder deres leveringstid.

Aftalen mellem Coverbox og kunden anses som værende indgået, når vi har modtaget enheden.

Tilbehør ved indlevering

Coverbox kan ikke stilles til ansvar for bortkommet tilbehør. Derfor er det vigtigt, at vi kun modtager den defekte enhed og ikke tilbehør som covers, opladere o. lign.

Reparationstid

Vi bestræber os altid på at lave din enhed så hurtigt som muligt, og typisk inden for et par timer. I perioder med ekstra travlhed, kan der dog opstå længere ventetid.

Reparation af tablets og Macs er typisk dag til dag, men som det også er gældende for telefoner, kan det ske, at vi ikke har de nødvendige reservedele på lager, hvilket vil forlænge reparationstiden. Hvis dette er tilfældet, vil du altid blive oplyst om det.

Ved diagnoser, skal det forventes at tage mellem 1 og 10 arbejdsdage, da det kræver længere tid at gennemgå og teste enheden.

Fortrolighed

Hos Coverbox er vi klar over, at vores teknikere har adgang til fortrolige oplysninger, og derfor er alle medarbejdere underlagt tavshedspligt.

Det er vigtigt for os at understrege, at vi kun tilgår funktioner på enheden, der er relevante for os ift. at teste den. Det kunne f.eks. være kamera, memoer o. lign.

Personoplysninger

Ingen personlige oplysninger der registreres af Coverbox, vil på noget tidspunkt blive overdraget, solgt eller gjort tilgængelige for nogen tredjemand.

Ved reparationer udbeder Coverbox sig en række kontaktoplysninger, der kun bruges til at behandle ordren.

Alle informationer og oplysninger vil blive opbevaret på fortrolig vis, og er kun tilgængelige for vores betroede medarbejdere. Informationerne lagres elektronisk eller på papir i ikke-krypteret form, og gemmes i fem år jf. bogføringsloven.

Reservedele

Hos Coverbox er der ved reparation af Apple-produkter mulighed for to forskellige kvaliteter af reservedele; OEM og Grade A.

Reservedele af OEM-kvalitet er af næsten samme kvalitet som de dele, der er på enheden fra ny, men da Apple ikke sælger reservedele, kan vi ikke kalde dem for originale. Valget til den kvalitetsbevidste.

Grade A reservedele er af ringere kvalitet og udelukkende kopi, men stadig fuldt funktionsdygtige. Et billigt, men godt valg.

Ved reparation af modeller fra andre producenter kan reservedelen leveres af producenten, og derfor bruger vi originale reservedele i disse tilfælde.

Forbehold for manglende reservedele

Alle reparationstider er med forbehold for udsolgte reservedele. Coverbox har altid et lager med de fleste reservedele til Apple-produkter, og kan som udgangspunkt bestille reservedele hjem til andre modeller dag til dag.

Det kan dog ske, at enkelte reservedele ikke er på lager hos os, eller at der er længere leveringstid hos vores leverandører, og din enhed derfor først kan repareres, når pågældende reservedel igen er på lager.

Overtagelse af garanti og/eller reklamationsret ved reparation

I henhold til dansk købelov, har du altid to års reklamationsret på et købt produkt, men hos Coverbox giver vi 2 års garanti på reservedele af Grade A-kvalitet og 3 års garanti på reservedele af OEM-kvalitet.

Hvis vi skifter skærmen på din enhed, inden reklamationsretten er udløbet (op til to år efter købsdato), tilbyder vi som en ekstra service at overtage det resterende ansvar for udbedring af nye fejl, såfremt du vælger en skærm af OEM-kvalitet.

Det eneste vi forlanger er, at du kan dokumentere købstidspunktet med en gyldig købskvittering, og at alle fejl der findes på enheden udbedres i forbindelse med skærmskiftet.

Skjulte fejl og defekter, der reklameres for i op til 90 dage efter reparation hos Coverbox, bliver behandlet som defekter, der ikke blev observeret ved den oprindelige reparation. Just In Case forbeholder sig retten til at opkræve betaling for udbedring af disse eller, hvis omkostningerne overstiger nyprisen på produktet, tilbyde en kreditering af udgifterne forbundet med den oprindelige reparation.

Du er selvfølgelig i din ret til at vælge at få krediteret den originale reparation, hvis du ikke ønsker at betale for yderligere.

Coverbox fortsætter med de samme betingelser for garanti og/eller reklamationsret som købsstedet, og derfor ydes der ingen former for dækning eller overtagelse af garanti og/eller reklamationsret af produkter, der har været udsat for væske, heller ikke selvom produktet er markedsført som vandafvisende. Disse produkter er ikkevandtætte, men har større resistens overfor vand og kan derfor tage uforbederlig skade ved kontakt med væske.

Undtagelser vedr. overtagelse af garanti og/eller reklamationsret

Nedenstående punkter beskriver i hvilke tilfælde, vores garanti og/eller overtagelse af garanti ikke er gældende.

Garantien og overtagelsen af garantien bortfalder hvis:

  • enheden er blevet beskadiget i forbindelse med en reparation udført af en anden reparatør
  • enheden har været udsat for overlast eller andre udefrakommende skader (f.eks. tab eller væske) efter reparation hos Coverbox
  • enheden har været udsat for væske inden reparation
  • enheden har en fabrikationsfejl (overtagelsen af reklamationsretten indbefatter ikke ombytnings- eller udbedringsprogrammer indført af producenten, eller dækning af generelle fabrikationsfejl uanset om fejlen er anerkendt af producenten eller ej)
  • enheden har fejl, skader eller slitage som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse eller uautoriserede indgreb
  • enheden er købt i udlandet og derfor ikke er omfattet dansk købelov

Overtagelsen af garanti og/eller reklamationsret er kun gældende for den enhed vi reparerer og ikke det tilbehør, der evt. fulgte med ved det oprindelige køb.

Reklamationen skal meddeles Coverbox inden for rimelig tid efter fejlen eller defekten er opdaget.

Data

Du er selv ansvarlig for at tage backup af din data forinden indleveringen af din enhed. Som udgangspunkt er din data sikker i forbindelse med reparationen, men selvom Coverbox bestræber sig på det, kan vi ikke garantere at dataene bevares under reparationen, og kan ikke gøres ansvarlig for et evt. tab.

Hvis du er i tvivl om, hvordan du tager en backup af din data, er du altid velkommen til at kontakte os på mail: henrik@coverbox.dk eller besøge os i en af vores to butikker.

Priser og betaling

Reparationspriserne er angivet på hjemmesiden (evt link til det), og er opgivet i DKK inklusiv moms og afgifter.

Betaling kan ske med kontanter, mobilepay eller betalingskort. Følgende betalingskort kan benyttes: Dankort, Visa/Dankort, Visa Electron, Visa, MasterCard, American Express, Diners Club, Maestro og JCB.

Salg af enhed til Coverbox

Coverbox køber og sælger kun Apple-produkter. Ved salg af din iPhone, iPad, Mac el.lign., henvender du dig i vores butik, hvor vi efter gennemgang af enheden, giver dig et købstilbud. Accepterer du dette tilbud, overfører vi pengene direkte på dit betalingskort. Alt afhængigt af din bank, har du pengene indenfor 1-2 hverdage. Vi udbetaler ikke kontanter.

Prisen afhænger af udbud og efterspørgsel, og kan derfor variere fra dag til dag.

Vi forbeholder os retten til at ændre de vejledende priser tilbudt på hjemmesiden og i butikken, hvis stand og specifikationer ikke stemmer overens med det oplyste.

Du skal være over 18 år for at sælge din enhed, og ved købstilbud på over 1000 DKK skal gyldig billedlegitimation fremvises.

Vi køber kun enheder såfremt Find min iPhone kan deaktiveres.

Persondatapolitik

Personlige oplysninger, der registreres af Coverbox, vil ikke på noget tidspunkt blive overdraget, solgt eller gjort tilgængelige for nogen tredjemand.

Alle informationer og oplysninger opbevares og behandles efter gældende lovgivning, og er kun tilgængelige for betroede medarbejdere hos Coverbox.

Ved reparationer udbede Coverbox sig en række kontaktoplysninger, heriblandt navn og telefonnummer. Disse oplysninger bruges kun til at behandle ordren.

Informationerne lagres elektronisk eller på papir i ikke-krypteret form hos Coverbox og gemmes i fem år jf. bogføringsloven.

Ved salg af enheder udbeder vi os en række kontaktoplysninger, heriblandt navn og telefonnummer. Disse oplysninger bruges kun til at behandle ordren.

Informationerne lagres elektronisk eller på papir i ikke-krypteret form hos og gemmes i fem år jf. bogføringsloven.

Den dataansvarlige er Coverbox.

Oplysninger afgivet til Coverbox videregives eller sælges på ingen måde til nogen tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.Du har altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen, og ligeledes ret til indsigt i de registrerede oplysninger om dig. Disse rettigheder har du i henhold til Persondataloven, og henvendelse i den forbindelse rettes til Coverbox via henrik@coverbox.dk